Παράλειψη σε κυρίως περιεχόμενο

Νέες Τεχνολογίες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση


Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Σχετικά με το πρόγραμμα

Oι επιμορφούμενοι/ες θα γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της συνεκπαίδευσης (γνώσεις), θα αποχτήσουν τις δεξιότητες να αναγνωρίζουν την πολυπαραγοντικότητα και πολυμεθοδολογικότητα της συνεκπαίδευσης (δεξιότητες) και θα συναισθάνονται την αποδοχή του μοντέλου της συνεκπαίδευσης (στάσεις).

Στο τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι:

✔ θα γνωρίσουν τη συμβολή των Νέων Τεχνολογιών (Ν.Τ.) και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στην εφαρμογή των εξατομικευμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) των μαθητών/ριών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

✔ θα αποκτήσουν τις δεξιότητες να αξιοποιούν τις Ν.Τ. & τις Τ.Π.Ε.-- όπως κατάλληλα εκπαιδευτικά λογισμικά--, προς την κατεύθυνση της επίτευξης των μαθητοκεντρικών διδακτικών στόχων, σε μαθητές/ριες με μαθησιακές δυσκολίες.

✔  θα γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά των Νέων Τεχνολογιών- και την χρησιμότητά τους- στην εφαρμογή του μοντέλου της συνεκπαίδευσης.

✔ θα γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά των Νέων Τεχνολογιών-- και την χρησιμότητά τους-- στην εφαρμογή του μοντέλου της ενταξιακής εκπαίδευσης, προκειμένου να επιτευχθούν οι διδακτικοί στόχοι με κατάλληλες ψηφιακές δραστηριότητες για μαθητές/ριες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

✔ θα μπορούν να τροποποιήσουν τις συμπεριφορές τους, σε σχέση με την χρήση των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (Η/Υ), αξιοποιώντας τα κατάλληλα εκπαιδευτικά λογισμικά.

✔ θα καταστούν ικανοί/ές, ώστε να τροποποιήσουν την συμπεριφορά τους, σε σχέση με την χρήση κατάλληλων εκπαιδευτικών λογισμικών , τα οποία συμβάλλουν θετικά στην προσβασιμότητα στη γνώση.

✔ Θα γνωρίσουν να αξιοποιούν --στο πλαίσιο των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας- κατάλληλα και πιστοποιημένα εκπαιδευτικά λογισμικά· τα τελευταία προτείνονται ως διδακτικό μοντέλο της συνεκπαίδευσης των μαθητών/ριών με νοητική αναπηρία.

✔ θα καταστούν ικανοί/ές, ώστε να τροποποιήσουν την συμπεριφορά τους, σε σχέση με την χρήση κατάλληλων Ρομποτικών Κατασκευών-Lego Mindstorms-, τα οποία συμβάλλουν θετικά στην επίτευξη των στόχων των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προγραμμάτων της ΔΑΦ.

✔ θα καταστούν ικανοί/ές στην αξιοποίηση των αντίστοιχων Προγραμμάτων Σπουδών, από πλευράς των ενδιαφερομένων, στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης των παιδιών στο αυτιστικό φάσμα υψηλής λειτουργικότητας.

✔ θα γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά της υποστηρικτικής τεχνολογίας της ρομποτικής-- και την χρησιμότητά τους-- στην εφαρμογή του μοντέλου της Παράλληλης Στήριξης-Συνεκπαίδευσης σε συνδυασμό με την εφαρμογή της θεωρίας της δομημένης διδασκαλίας με τη σχολική τάξη να διαμορφώνεται σε δομημένο ψηφιακό περιβάλλον.

Επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος:Καθηγήτρια Χρυσή Βιτσιλάκη, Πανεπιστήμιο Αιγαίου ΣΑΕ, ΤΕΠΑΕΣ

Ακαδημαϊκά υπεύθυνος του προγράμματος:Χριστίνα Παπαηλιού, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αιγαίου ΣΑΕ, ΤΕΠΑΕΣ


Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχει κάποιο γνωστικό προαπαιτούμενο για την εγγραφή σ' αυτή τη σειρά μαθημάτων.


Ενότητες μαθήματος

Εβδομάδα 1: Εφαρμογές Νέων Τεχνολογιών (Ν.Τ.) και Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στην ενταξιακή εκπαίδευση

Εβδομάδα 2: Υποστηρικτική Τεχνολογία στην ΕΑΕ

Εβδομάδα 3: Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Εκπαιδευτικά Λογισμικά στην ΕΑΕ

Εβδομάδα 4: Εφαρμογές της Ρομποτικής στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Εφαρμογές της Ρομποτικής για παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

• εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής

• φοιτητές/ριες ή/και υπ. Διδάκτορες/ισες και ερευνητές/ριες σε αντίστοιχα επιστημονικά πεδία.

Δωρεάν παρακολούθηση

Το πρόγραμμα προσφέρεται δωρεάν.

Βεβαίωση παρακολούθησης

Για τη λήψη Πιστοποιητικού απαιτείται η επιτυχής ολοκλήρωση του μαθήματος σε ποσοστό τουλάχιστον 60% η οποία προκύπτει:

✔    από το τελικό κουίζ του μαθήματος.


Η βεβαίωση παρακολούθησης θα εκδοθεί ΔΩΡΕΑΝ.

ΕΓΓΡΑΦΗ